Laatste vakantiedag - Reisverslag uit Aix-en-Provence, Frankrijk van Maud Beyer - WaarBenJij.nu Laatste vakantiedag - Reisverslag uit Aix-en-Provence, Frankrijk van Maud Beyer - WaarBenJij.nu

Laatste vakantiedag

Blijf op de hoogte en volg Maud

14 September 2014 | Frankrijk, Aix-en-Provence

Nondepie, ik kom echt terug met kuiten waar Johan Cruyff jaloers op kan zijn! Het is hier niks als berg op en berg af (het lijkt alleen alsof je vaker berg op gaat). Toen zijn we gister ook nog een wandeltocht gaan maken door krijtrotsen (Route des Crêtes) tussen la Ciotat en Cassis. 10 km door de bergen, in de volle zon, met zo'n 32 graden! Het was echt zwaar, maar zeker de moeite waard. Bovenop de berg kon je echt zó ver de zee op kijken, het was echt prachtig!
Afgelopen maandag heb ik mijn eerste klusje gehad hier: een Nederlands gezin hier in de buurt verhuurt eenden (en volkswagenbusjes) en ze hadden nog een chauffeur nodig maandag. We zijn 2x op en neer gereden vanuit la Fare-les-Oliviers naar St. Rémy de Provence (enkel is dat ongeveer een uur rijden).
De rest van de week ben ik een paar keer naar school geweest om m'n rooster op te halen enzo (vrijdags vrij, jippie!). Doordeweeks kan ik 's avonds in het resto'u (restaurant van de uni) eten, daar heb je voor €3,20 een hele maaltijd (incl. een toetje en een stuk fruit, of gewoon 2 toetjes voor de zoetekauwen onder ons:D).
Vandaag zijn we naar Monaco geweest met een georganiseerde busreis. Wij zijn er tijdens de vakantie al geweest, maar het was echt weer leuk en super mooi! Een mooie afsluiter van de vakantie, want dit was officieel mijn laatste vakantiedag (huilie huilie): morgen gaat het dan echt beginnen. Ik ben erg benieuwd naar de lessen en ik hoop dat het allemaal goed te volgen is.

Nu maar eens gaan slapen, want heb morgen wel een lange dag (9.00 beginnen en om 19.00 klaar, maar wel 4 tussenuren achter elkaar).
Volgende keer horen jullie wel hoe erg het was! (of hoe leuk, dat kan natuurlijk ook)

Lieve groetjes en een dikke kus X

  • 15 September 2014 - 00:00

    Eline Couperus:

    Toen ik die zin las van een gezin dat eenden verhuurt dacht ik eerst aan de
    Dieren eenden haha ik dacht al huh zal wel echt iets typisch frans zijn.. Maar neuh
    Maar veel sterkte met je colleges komende week in het Frans!
    Liefs xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maud

Vanaf vrijdag 5 september vertrek ik voor 5 maanden naar het mooie Frankrijk. Ik ga studeren aan de universiteit Aix-Marseille in Aix-en-Provence. Via deze site kunnen jullie meelezen over mijn avonturen in het zuiden :)

Actief sinds 01 Sept. 2014
Verslag gelezen: 346
Totaal aantal bezoekers 4900

Voorgaande reizen:

05 September 2014 - 19 Januari 2015

Studeren in Aix-en-Provence

Landen bezocht: