Arrivée - Reisverslag uit Aix-en-Provence, Frankrijk van Maud Beyer - WaarBenJij.nu Arrivée - Reisverslag uit Aix-en-Provence, Frankrijk van Maud Beyer - WaarBenJij.nu

Arrivée

Blijf op de hoogte en volg Maud

08 September 2014 | Frankrijk, Aix-en-Provence

Vrijdagmiddag was het dan zover, samen met ons pap en mam ben ik naar Frankrijk vertrokken. Na een nachtje te hebben overnacht in Beaune, zijn we zaterdag rond de middag in Aix aangekomen. Eerst nog een hoop geregel en gedoe om op de kamer te komen, maar goed, het is gelukt! De kamer is mini (9 à 10 m2), maar gelukkig ben ik dat ook en is het dus groot genoeg voor mij alleen. Op de 5e foto zie je het uitzicht vanuit mijn kamer :).
Zaterdagavond hebben we nog lekker gegeten met z'n drietjes. Zondagochtend hebben we nog wat Nederlandse mensen bezocht die ook de citroën 2cv als hobby hebben (zij wonen ongeveer 20km van Aix af). Zij hebben een au pair van mijn leeftijd en het leek ze leuk om contact te houden met mij.
Daarna moesten papa en mama helaas naar huis en ging het avontuur écht beginnen. Ik heb 's avonds gegeten met Marissa (mijn klasgenootje in Nijmegen) en we hebben daarna nog in het park gezeten met wat andere Erasmusstudenten. Er wordt veel Engels gepraat, maar toch ook redelijk wat Frans gelukkig :)
Vanmorgen heb ik eindelijk internet geregeld en kan ik weer contact hebben met de buitenwereld haha!

Oh ja, het weer hier is echt verschrikkelijk (32 graden en volop zon! hihi)

Jullie horen nog van me

Zonnige groetjes uit het Zuiden xx

  • 08 September 2014 - 11:41

    Esther:

    Oh Maud,

    Hoe heerlijk! Ik wil ook!
    Zo'n geweldige stad!
    Geniet ervan he?
    Bisou!
    Esther Gijsbers

  • 08 September 2014 - 14:10

    Franka:

    Hoi MAUD,
    LEUK OM JE TE VOLGEN......tja...het is klein maar dan hoef je ook niet veel te poetsen en kun je je tijd anders benutten. En het weer......het kan slechter maar nu heerlijk ervan genieten. Veel leerplezier ( daarvoor ben je daar toch?) En geniet van je tijd in Frankrijk
    groetjes Franka

    ps het uitzicht kon slechter!!!!!

  • 08 September 2014 - 15:19

    Marjolein:

    He Maud,

    De eerste dagen zitten er al weer op. Nu kan het echt beginnen, spannend. Fijn dat je jouw eigen plekje gevonden hebt! Je kamertje is misschien wel een beetje klein, maar ik vind dat hij er super leuk en heel gezellig uitziet. Geniet van de komende dagen en het heerlijke zonnetje! We spreken elkaar.

    Liefs en een zonnige groet vanuit de andere kant van de wereld! X

  • 08 September 2014 - 16:52

    Margaret:

    Bonjour Maud,
    Wat leuk dat je een blog bij gaat houden van je avonturen in Alx...Nooit van gehoord overigens. Dan kunnen we vanuit hier toch een beetje volgen....je kamertje klein, ach het is toch ook niet de bedoeling dat je daar de hele dag in rondhangt.....daarbuiten is het neem ik aan te doen....en die 32 graden....ach.da's toch ook lekker...een beetje van het verlengde van de zomer hier. Veel leerplezier en tot de volgende blog die ik zeker weer ga lezen. Groetjes Margaret

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maud

Vanaf vrijdag 5 september vertrek ik voor 5 maanden naar het mooie Frankrijk. Ik ga studeren aan de universiteit Aix-Marseille in Aix-en-Provence. Via deze site kunnen jullie meelezen over mijn avonturen in het zuiden :)

Actief sinds 01 Sept. 2014
Verslag gelezen: 408
Totaal aantal bezoekers 4899

Voorgaande reizen:

05 September 2014 - 19 Januari 2015

Studeren in Aix-en-Provence

Landen bezocht: