Bijna herfstvakantie! - Reisverslag uit Aix-en-Provence, Frankrijk van Maud Beyer - WaarBenJij.nu Bijna herfstvakantie! - Reisverslag uit Aix-en-Provence, Frankrijk van Maud Beyer - WaarBenJij.nu

Bijna herfstvakantie!

Blijf op de hoogte en volg Maud

21 Oktober 2014 | Frankrijk, Aix-en-Provence

Daar ben ik weer, ik zit inmiddels alweer 6,5 week hier en daarmee zit ik bijna op de helft (tot aan de kerst). Ik heb m'n ticket voor 19 december al geboekt. Na kerst kom ik met de auto terug, zodat ik alle spullen makkelijk mee terug kan nemen 3 weken later.

Ik heb afgelopen paar weken weer leuke dingen gedaan! 4 oktober heb ik de tweede Color Run van Frankrijk gelopen in Marseille, het was een mooie dag om lekker vies te worden!
Ook heb ik de kebabboer van Aix ontdekt, hier is de kebab beter dan thuis! Dus daar zullen we maar van genieten tijdens de weekenden haha.
Ik heb ook weer een paar keer gewerkt bij Mark. Heb nu niet alleen Eend gereden, maar ook in een Volkswagen T2 en een Kever! Toch blijft de Eend wel m'n favorietje. Ook heb ik een klant mogen ontvangen, die een paar dagen met een T2 ging rondtrekken. Het was een Spanjaard met z'n vriendin, die ik wat uitleg heb gegeven over het busje. Hopelijk is alles goed gegaan, aangezien ik alles op m'n beste Engels heb uitgelegd (en geloof me, mijn Engels is niet echt toppie, haha)
Daags voor mijn verjaardag ben ik al m'n foto's vanaf 15 september kwijtgeraakt, doordat er iets fout ging tijdens het updaten van m'n telefoon. Dat was wel echt drama, aangezien dat dus bijna alle foto's waren sinds dat ik hier ben. Gelukkig had ik er een hoop naar mama en vriendinnen gestuurd, zodat ik een kwart ongeveer wel weer terug heb. Nu zet ik zo vaak mogelijk alles op m'n laptop!
Ik was zondags jarig, dus kon ik zaterdagavond mooi op stap. 6 uur lag ik in bed en om 9 uur was ik alweer wakker! Overdag heb ik veel geskyped met thuis en met ome Jesse (want die was natuurlijk ook jarig). 's Avonds heb ik lekker gegeten in het centrum.
2 dagen later kreeg ik 2 heel lieve pakketjes (nog voor mijn verjaardag) van thuis en van tante Hanneke. Er zat vooral veel Sinterklaas-snoepgoed in, lekkeeerrr!
Afgelopen weekend was het weer echt heerlijk! Het was rond de 27 graden en zaterdags heb ik gezwommen in een meer vlakbij Aix. Zondags ben ik met Mark en Noa (van de Eenden) naar het strand in Cassis geweest. Wat een heerlijke dag, zo mag het van mij nog wel langer blijven.
Gister heb ik m'n eerste tentamen gehad, en gehaald (20/20, nerd). Na deze week hebben we een weekje herfstvakantie, gelukkig!


Hou je taai in het herfstachtige Nederland en tot snel! X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maud

Vanaf vrijdag 5 september vertrek ik voor 5 maanden naar het mooie Frankrijk. Ik ga studeren aan de universiteit Aix-Marseille in Aix-en-Provence. Via deze site kunnen jullie meelezen over mijn avonturen in het zuiden :)

Actief sinds 01 Sept. 2014
Verslag gelezen: 489
Totaal aantal bezoekers 4870

Voorgaande reizen:

05 September 2014 - 19 Januari 2015

Studeren in Aix-en-Provence

Landen bezocht: